Hoe bereid bent u eigenlijk?
Want het is nogal wat. De wereld om u heen vraagt om continue verandering. Behouden van mensen, aanpassingen van wet- en regelgeving, de altijd aanwezige concurrentie, uw klanten. Je moet meebewegen. Moeten? Nee, wie bereid is te verbeteren WIL meebewegen. Voorop lopen, het onderste uit uzelf en uw mensen halen. Dan wilt u dat talent ten volle benut wordt. Dat iemand als individu en als teamlid tot z’n recht komt én beseft dat de verandering voordeel oplevert. Voor henzelf, voor het team, voor de organisatie. Dus wanneer u bereid bent en u wilt uw mensen daarmee ‘besmetten’, dan komt De Personeelskamer in beeld. Voor een volgende stap in uw organisatie- en personeelsontwikkeling.
“STAP VOOR STAP DOORLOPEN WE HET PROCES MET U. VAN INZICHT VIA BEWUSTWORDING TOT BORGING.”
De medewerker die elke dag zijn werk doet, weet het meeste over zijn werk en hoe het beter kan. Wij bundelen deze waardevolle informatie. De conclusies geven mede vorm aan het verbetertraject. Opdat management én medewerker van elkaar kunnen leren.
Hoe zit de overlegstructuur in elkaar. Sluit deze aan op de behoefte. Valt er geen informatie tussen wal en schip of wordt er overgecommuncieerd met alle verwarring en aannames van dien. Hoe lang duurt het voor een vraag wordt beantwoord, hoe lang voordat een idee opgepakt wordt. Wie zit wanneer samen en waarom. Met onze communicatiestructuur wordt binnen teams, maar bij voorkeur tussen teams en lagen de communicatie een stuk objectiever en effectiever.
Onze teamscans geven een goed beeld van al het aanwezige talent en hoe dit optimaal in te zetten. Leerzaam voor het team en voor het individu. Het geeft ontwikkeldoelen voor medewerker en voor het team.
We leren mensen leren, we laten ze zien wat het belang is om de samenwerking tussen afdelingen te verbeteren. We trainen op goed luisteren, feedback geven en anderen aanmoedigen. Eerst voor de groep, later gaat de groep met elkaar in gesprek, intervisie is een vast onderdeel wat als waardevol wordt ervaren.
Af en toe is een 1 op 1 gesprek wenselijk, soms een traject van gesprekken. Mensen die een leerdoel hebben, maar moeite hebben met de realisatie ervan. Mensen die een cruciale positie bekleden, managementleden die willen inspireren en daarom wat klankbord zoeken. De redenen zijn divers, de gesprekken helpen in de juiste richting te bewegen. Geen belerende gesprekken, maar faciliteren, omdat de oplossing bij de persoon zelf ligt. Een oplossing die hem past. Wij helpen de oplossing te vinden.